På väg

Halloi alla underbara där.
Idag i Bulgarien är det min favorit högtid: Påsk!
Påsken i Bulgarien är fantastisk och jag älskar det men jag har inte haft möjligheten att vara där på Påsk och det gör mig ledsen.
Min mamma är så fantastisk, hon har bakat traditionellt bröd som vi äter på Påsk i Bulgarien och heter Kozunak. Det är så otroligt gott att jag dreglar. Hon vet att jag älskar det och hon ville baka det före jag har åkt för att det är ändå Påsk i Bulgarien.

Idag säger man : HRISTOS VOSKRESE! och då svarar man : VOISTINA VO SKRESE! Det är så fantastiska traditioner att jag tror att man måste uppleva det för att förstå de. Man kan inte bara berätta hur man gör.
Jag verkligen saknar det, påsken där!
Nu är min väska packad och jag är på väg igen. Jag ska säga hejdå till mina kära och sen så flyger jag. Det kommer att bli tufft för mig den här gången, jag vet inte varför man det bli tuffare än de andra gångerna.
Lite bilder:
Så krigar vi med ägg;))                                    Man tänder ljus och tar dem hem:)
Visst är dem finna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0