Nazdrave!!!!!

Nazdrave betyder Skål!
Det vill säga på Bulgariska!!!
Nu är det jätte trevligt i Bulgarien snart ska alla eller nu är alla i kyrkan och lyssnar på de som sjunger. Snart eller "snart" så kommer presten med ett tänt ljus som alla
kommer få tända sina ljus från.
Sen kommer alla att gå med detta ljus tre varv runt kyrkan och sen ska alla ta dett brinnande ljuset hem (utan att det sloknar). Det så "drömmarnas land" ikväll för att det är hela Bularien som lyser inatt!


Har man inte set sånt så rekomenderar jag det för att det kommer att fastna i ens minne för alltid. Det har gjort det för mig iaf!!!

Nu tillbaka till kvällen ......
Hur mår ni  då?

Jag mår jätte bra, för att först nu satt jag och mamma oss ner med ett glas vin. Nu har Julia och hennes familj åkt hem bara Nino stannade kvar med oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0