Trött

Inatt sov jag bara 4 timmar.
Mammsen ringde och väckte mig, då hoppade jag upp från sängen och kokade äggen.
Precis när jag stod vid dörren, då sa Stella:
- Mamma, kan jag också komma nu eller?
Ja, då behövde jag ta med mig henne, förstås.
Tur var det att hon var snabb idag.
Sen åkte vi till mammsen, och det var en så fantastisk dag, att vi behövde ta några bilder.
Jag gjorde hos mammsen en Bulgarisk rätt, Banitsa
                                                                     ↓
       

Ja, det är får ost filodeg och ägg:Dem som tycker om ost kommer att älska det men dem som inte gör det kommer att hata den!
Jag är jätte duktig att göra det så när jag har extra tid brukar jag dra degen och det kan ni se på Stellas blogg här.
Det tar jätte lång tid och då måste man planera iförväg. Vi har gjort mat med mammsen och Stellinko och Nino har målat ägg för att det är vår tradition. Nu har jag tagit massor med bilder som jag kommer att lägga upp sen. Vi är nästan klara med förberedelserna före vi samlas och då ska familjen äta och dricka gott! Nu ska jag och Stella hem för att göra oss klara och då ska vi komma tillbaka hit för att spendera det underbara dagen med familjen. Jag personligen älskar den tiden Påsk för då klär vi oss fina och samlas allihopa och då är alla glada och trevliga och vi spenderar många timmar runt bordet med god mat roligt sällskap och oförglömliga minnen som jag bevarar för resten av mitt liv. Jag fyller på dem minnen varje år!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0