Stuga...

Jag har äntligen upptäkt stuglivet;)
Jag har ingen internet där så det blir problem för mig att hålla kontakt med alla er:(
Men en positiv sak är att jag njuter till 100....
Min stuga är nera havet och man kan höra och se havet så för mig det är njutning till max. Vi packade allt det vi behövde och drog där.
Det var fantastisk, vi drack vi åt vi skratade och sen kring kl. 24.00 får vi på promenad.
När vi kom tillbaka upptäckte vi att vi hade tagit fel nyckel till stugan så¨nu satt vi ute och försökte ta sig in  ,hehehe.
kl. 02.30 lyckades vi och då tog vi ett glas vin och sen så var det klart med kvällen. Det är början på mina mysiga stug-sommar liv-dagar....
Min dotter var ute på disko igår så jag var ensam med min sällskap. Ja kan man tänka sig vad stor hon har blivit, hon på disko och jag hemma hahahaha kan ni förstå det, jag kan inte. Har man blivit så gammal eller ?????
Aa, det har man, men kanske ändå inte. Jag tror att jag har lärt mig att uppskatta livet och att ta vara på dessa underbara stunder med ett bra sällskap, perfect plats, levande ljus, öppet spis och rött vin. Det är ett perfect lördagskväll för mig;)
Det är ändå bara slöseri med tid att gå ut här i Sverige.
Här går man ut för att suppa skallen av sig (tills man spyr eller tuppar av) eller för att få hem nån.
Här i små städerna i Svergie är utelivet skit. Det är väldig sällan att man går ute med sällskap och har bara allmänt roligt utan att man supper skallen av sig. Människorna här har inte lärt sig att man kan gå ut ta ett glas vin eller en cocktail och sen för det vara bra. Ok man kan even ta två eller tre det kan också bli bra , men att ha förfest och sen fest och sen effterfest, kom igen det är otrolit att man ens överlever efter allt detta drickandet!!!!!
Jag blir jätte deppigt efter att jag har varit ute. Varje gång så dem som man känner knapt på dagen så blir dem jätte pratsamma eller så blir dem dinna bästa kvälls kompisar. Sen så är det alltid någon som knuffar dig så jätte hård att du spiller eller tappar det du håller. Man väntar jätte långa köer fast det behövs inte, och det värsta är att om du fått kontakt med en intressant människa så kanske han/hon kommer inte ihåg dig eller är så jävla blyg så allt kommer att gå åt skogen:(
Ja, ja nug med mina klagomål. Nu ska jag till stuganm och njuta av min söndag, min ända lediga dag;)
Jag vill önska er en fantastisk skön söndag.... Jag hoppas att ni finner er fridfulla stunden och njuter av det med;)))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0